Privacy verklaring
Wij respecteren jouw privacy en verwerken zo min mogelijk gegevens. Hoe we met jouw persoonsgegevens omgaan leggen we graag aan je uit.
Deskundigheid, transparantie en vertrouwen zijn belangrijke pijlers van de dienstverlening van Zeker & Veilig. Wij houden ons bezig met adviseren en bemiddelen bij de totstandkoming van
overeenkomsten op van het gebied van particuliere en zakelijke verzekeringen, hypotheken
(hypothecair krediet) en (bedrijfs) financieringen. Wanneer je met ons zaken doet of gewoon je aan
het oriënteren bent op een van onze websites, wil je geen pottenkijkers. Geen gekke partijen die zien
wat je surfgedrag is. Of een stap erger: partijen die er met jouw persoonsgegevens vandoor gaan. Dat
willen wij ook niet. Daarom doen we er alles aan om jouw privé-gegevens ook echt privé te houden.
Precies zoals de wet het ons voorschrijft.
Wij vinden het dan ook belangrijk om je duidelijkheid te geven over de manier waarop wij met jouw
persoonsgegevens omgaan. In dit Privacy Statement informeren wij je hierover.
Wie is verantwoordelijk?
Zeker & Veilig is de zogeheten verwerkingsverantwoordelijke en gevestigd aan de Gildeweg 12 – 7, 2632
BA Nootdorp en ingeschreven in het handelsregister onder nummer 27304699 . Telefonisch kunt je
ons bereiken op 015 – 310 01 76, per e-mail via info@zekerenveilig.nl. Onze algemene website is
https://zekerenveilig.nl en is beveiligd met een SSL-certificaat.
Wat is verwerken?
Dat is alles wat er met persoonsgegevens kan worden gedaan. Bijvoorbeeld het verzamelen, maar
ook het opslaan, wijzigen, gebruiken, doorgeven en verwijderen van je gegevens uit onze
administratie.
Welke persoonsgegevens verwerkt Zeker & Veilig van je?
• Je contactgegevens (zoals: naam, adres, woonplaats, e-mailadres, telefoonnummer)
• Je identificatiegegevens (zoals: Burger Service Nummer (BSN), paspoortnummer, IDnummer, geboortedatum, geslacht, kopie van identiteitsbewijzen)
- Je financiële gegevens (zoals: over leningen, onroerend goed, inkomen, financiële verplichtingen, bankrekeningnummer)
- Gevoelige categorieën van persoonsgegevens (zoals: kopieën van identiteitsbewijzen, persoonsgegevens inzake strafrechtelijke veroordelingen, fraude , BSN en andere identificatienummers van de overheid)
- Overige gegevens die van belang zijn (zoals: beroep of onderneming, burgerlijke staat en gezinssamenstelling, contractgegevens)
- Contactmomenten (zoals: brieven en e-mails die wij sturen en van je ontvangen en wat je op onze websites doet en bekijkt, ons contact via social media, zoals Facebook en Twitter)
Welke geldige reden (grondslag) voor verwerking heeft Zeker & Veilig?
• Voor het afsluiten en de uitvoering van de (lening) overeenkomst hebben wij gegevens van je
nodig.
• Om te voldoen aan een wettelijke plicht. Wetten die ons verplichten je gegevens te bewaren
zoals het Burgerlijk Wetboek, Wet op het Financieel Toezicht (WFT) of specifieke bepalingen
uit de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) .
• Voor het behartigen van een gerechtvaardigd belang van Zeker & Veilig of van een derde,
behalve wanneer jouw belangen zwaarder wegen. Bijvoorbeeld voor:
de bescherming van jouw en onze eigendommen en gegevens en die van anderen, de
bescherming van onze eigen financiële positie en het belang van andere klanten te
beschermen, marketing, uitvoering van een efficiënte administratie zoals het centraliseren of
vervangen van systemen, het gebruik maken van dienstverleners, de veiligheid van systemen
en netwerken, het uitvoeren van statistisch en wetenschappelijk onderzoek. Ook iemand
anders kan een gerechtvaardigd belang hebben waarvoor wij je gegevens moeten gebruiken.
• Met jouw toestemming, waar je die hebt gegeven, die je kunt intrekken.
Waarvoor gebruikt Zeker & Veilig je persoonsgegevens?
Wij gebruiken jouw persoonsgegevens voor verschillende doeleinden. Wij zetten ze voor je op een rij:
• als wij hiertoe wettelijke verplicht zijn en om medewerking aan toezichthouders te kunnen
verlenen.
• om jouw en onze belangen te beschermen zodat de financiële sector veilig en betrouwbaar
blijft en, bijvoorbeeld als het gaat om fraudebestrijding en –onderzoek, waarvoor wij onder
andere incidentenregisters en waarschuwingssystemen van de financiële sector, kranten en
internet raadplegen. Bijvoorbeeld door ongebruikelijke transacties te melden of door mogelijke
frauduleuze transacties te herkennen, te stoppen, en zo nodig bij je te verifiëren. Wij toetsen
altijd eerst of dit is toegestaan.
• om een overeenkomst met je te kunnen aangaan en uitvoeren, je dus producten en diensten
te kunnen leveren. Zonder jouw gegevens kunnen wij bijvoorbeeld je niet adviseren bij het
sluiten van een verzekering, hypotheek of financiering.
• om jouw en onze risico’s te beoordelen
• voor promotie- marketingdoeleinden, bijvoorbeeld om je te informeren over een nieuwproduct
dat interessant voor je kan zijn
• voor onderzoek en statistische analyses, om onze producten en diensten te ontwikkelen en
verbeteren.
• voor klanttevredenheidsonderzoek en voor de ontwikkeling en verbetering van onze producten
en diensten, bijvoorbeeld als je een vraag, opmerking of klacht hebt.
• Wij mogen jouw gegevens met derden delen voor interne administratieve doelen of om de
dienstverlening aan je te verbeteren. Of omdat de wet zegt dat het moet. Zo kunnen we een
completer beeld krijgen van jouw financiële situatie.
Wat als Zeker & Veilig geen gegevens van je krijgt?
Wij hebben gegevens van je nodig om je te kunnen adviseren bij het sluiten van een verzekering,
hypotheek of financiering. Wil je deze gegevens niet geven, terwijl in de wet staat dat dat wel moet of
omdat we ze simpelweg nodig hebben om de overeenkomst te kunnen uitvoeren, dan kunnen wij bij
gebrek aan de gevraagde gegevens helaas geen opdracht tot dienstverlening met je aangaan of dan
moeten we een lopende overeenkomst met je beëindigen. Wil je dat wij je gegevens uit onze
systemen verwijderen? Dat is dat voor de verplichte gegevens helaas niet mogelijk. Die hebben we
nodig. Bijvoorbeeld voor de uitvoering van de overeenkomst die je met ons hebt, of omdat wij verplicht
zijn deze te bewaren volgens de wet, of vanwege een gerechtvaardigd belang van Zeker & Veilig.
Van wie krijgt Zeker & Veilig jouw gegevens en aan welke anderen geven we die?
Wij gebruiken ook gegevens over je die we niet van je zelf hebben gekregen, maar bijvoorbeeld van je
partner, uit openbare bronnen, geldverstrekkers of verzekeringsmaatschappijen. Verder gebruiken we
jouw persoonsgegevens voor doorgifte aan, controle bij en uitwisseling met andere bedrijven en
instellingen, zoals, je werkgever of UWV, leveranciers en zakelijke partners met wie wij samenwerken
in het kader van jouw hypotheek, zoals hypotheekverstrekkers, of IT bedrijven en datacenters .
Soms is het nodig jouw persoonsgegevens met derden te delen. Dat kan -afhankelijk van de
omstandigheden van het geval – noodzakelijk zijn voor de uitvoering van onze diensten. Als deze
derden bij het uitvoeren van de betreffende diensten toegang hebben tot jouw gegevens hebben wij
de nodige contractuele en organisatorische maatregelen getroffen om er voor te zorgen dat jouw
gegevens uitsluitend voor bovenstaande doeleinden worden verwerkt. Wij delen je gegevens niet met
derden voor hun marketing – of verkoop activiteiten.
Hoe beschermt Zeker & Veilig persoonsgegevens?
Onze website en IT-systemen zijn goed beveiligd en ook verder doen we ons uiterste best om jouw
persoonsgegevens zo goed mogelijk te beschermen door het nemen van zogenaamde passende
technische en organisatorische maatregelen. Ook onze medewerkers en die van onze leveranciers
hebben instructies gekregen zorgvuldig met jouw gegevens om te gaan en deze geheim te houden.
Zo proberen wij te voorkomen dat onbevoegden toegang krijgen tot jouw persoonsgegevens. Om
deze bescherming te realiseren heeft Zeker & Veilig een passend beveiligingsbeleid, dat periodiek wordt
geëvalueerd en aangepast als dat nodig is.
Hoelang bewaren we persoonsgegevens?
Wij bewaren je gegevens zo lang als we ze nodig hebben voor de doelen waarvoor we ze verwerken,
zo lang als we ze moeten bewaren van de wet en zolang als we ze mogen bewaren voor vorderingen
(tot de eventuele vordering is verjaard) waartegen we ons moeten kunnen verweren. De
bewaartermijn kan per doel verschillen.
Wat doen wij met gegevens na afloop van de bewaartermijn?
Na afloop van de bewaartermijn worden je persoonsgegevens verwijderd.
Welke wetten en regelingen zijn van toepassing? Onder andere:
• Algemene Verordening Gegevensbescherming.
• Uitvoeringswet Algemene Verordening Gegevensbescherming.
• Het Protocol Incidenten Waarschuwingssysteem Financiële Instellingen.
• Gedragscode Persoonlijk Onderzoek
• Telecommunicatiewet
Welke rechten heb je?
• Inzage: Je hebt het recht op inzage van jouwpersoonsgegevens en kunt over het algemeen
binnen één maand na jouwverzoek aan ons inzage krijgen in de persoonsgegevens die wij
van je verwerken.
• Correctie: Je kunt ons vragen om onjuistheden in jouwpersoonsgegevens te laten corrigeren.
• Verwijderen: Je kunt ons vragen om persoonsgegevens onder bepaalde omstandigheden te
verwijderen. Wij zullen in dat geval redelijke stappen nemen om andere verwerkers die
namens ons de persoonsgegevens verwerken op de hoogte te stellen dat je hebt verzocht om
verwijdering van koppelingen naar en kopieën van jouwpersoonsgegevens.
• Bezwaar tegen verwerking: Als je bezwaar hebt tegen bepaalde verwerkingen van
jouwpersoonsgegevens, bijvoorbeeld e-mails met aanbiedingen.
• Beperken van verwerking: Je kunt ons onder bepaalde omstandigheden verzoeken om de
verwerking van persoonsgegevens te beperken, bijvoorbeeld als de juistheid van
persoonsgegevens door je wordt betwist.
• Overdraagbaarheid: Je kunt ons vragen om de persoonsgegevens die je aan ons hebt
verstrekt en die wij geautomatiseerd opslaan, in een gestructureerde, gangbare en machine
leesbare vorm van ons te verkrijgen, bijvoorbeeld om deze vervolgens te verzenden naar een
derde partij. Dat heet ‘data portabiliteit’
• Intrekking toestemming: Waar je toestemming hebt gegeven om jouwpersoonsgegevens te
gebruiken kunt jouw toestemming intrekken, waardoor wij de persoonsgegevens waarvoor de
toestemming gold, niet meer verwerken.
• Een klacht indienen: Je kunt een klacht over de verwerking van jouwpersoonsgegevens door
ons indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Bepaalde rechten kun je niet in alle gevallen uitoefenen, omdat bij de uitoefening van deze rechten er
uitzonderingen van toepassing kunnen zijn.
Hoe kun je jouw rechten uitoefenen? Vraag of klacht?
Voor de uitoefening van je rechten of als je onverhoopt klachten hebt over hoe wij met jouw
persoonsgegevens omgaan, dan kun je altijd contact met ons opnemen door
een e-mail te sturen naar info@zekerenveilig.nl. Stuur een kopie van je paspoort of ID-kaart mee en wil
je jouw BSN en pasfoto alstublieft onleesbaar maken. Wij reageren binnen vier weken na ontvangst
van je mail. Of te bellen met 015 – 310 01 76. Wij helpen je graag met het vinden van een oplossing.
Indien dat toch niet zou lukken, dan kun je je uiteraard altijd wenden tot de Autoriteit
Persoonsgegevens .
Het gebruik van zekerenveilig.nl
Als je onze website zekerenveilig.nl bezoekt, worden algemene bezoekersgegevens (zoals klikgedrag,
bezoektijdstip, bezoekfrequentie etc.) door ons verzameld en opgeslagen om de
gebruiksvriendelijkheid van onze website te bevorderen. Ook kunnen deze gegevens worden gebruikt
om voor je meer gerichte informatie en aanbiedingen op de website te plaatsen.
Cookie policy
Wanneer je onze website bezoekt kunnen wij automatisch enige informatie opslaan op jouw computer
in de vorm van een cookie om je automatisch bij een volgend bezoek te herkennen. Een cookie is een
klein bestand dat op jouw computer wordt opgeslagen. Dit bestand kan niet gebruikt worden om je
persoonlijk te identificeren. Je kunt het opslaan van cookies weigeren door het aanpassen van de
instellingen van jouwbrowser. Een aantal mogelijkheden van deze website is bij weigering van cookies
niet bruikbaar. Raadpleeg voor aanpassing van de instellingen de handleiding van jouwbrowser.
Een webanalyse-service die wordt aangeboden door Google Inc. (“Google”). Google Analytics maakt
Voor het verzamelen van bezoekersgegevens maken wij onder andere gebruik van Google Analytics,
gebruik van cookies om Zeker & Veilig te helpen analyseren hoe gebruikers de site gebruiken. De door
het cookie gegenereerde informatie over jouwgebruik van de website (met inbegrip van jouw IP-adres)
wordt overgebracht naar en door Google opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Google
gebruikt deze informatie om bij te houden hoe je de website gebruikt, rapporten over de websiteactiviteit op te stellen voor Zeker & Veilig en andere diensten aan te bieden met betrekking tot websiteactiviteit en internetgebruik. Google mag deze informatie aan derden verschaffen indien Google
hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover deze derden de informatie namens Google verwerken.
Google zal jouw IP-adres niet combineren met andere gegevens waarover Google beschikt. Door
gebruik te maken van deze website geeft je toestemming voor het verwerken van de informatie door
Google op de wijze en voor de doeleinden zoals hiervoor omschreven.
Veranderingen
Ontwikkelingen gaan snel en daardoor kan er soms ook iets veranderen in de persoonsgegevens die
we van je vragen en de wijze waarop we jouw persoonsgegevens gebruiken. Ook kan regelgeving
wijzigen. In dat geval zullen we dit Privacy Statement aanpassen. We nodigen je daarom uit het
Privacy Statement regelmatig te checken, zodat je geïnformeerd blijft. Bij ingrijpende wijzigingen
zullen wij je hierop ook via onze website attent maken.